الثلاثاء، 2 أبريل، 2013

Angelina Jolie opens school in Afghanistan


Angelina Jolie has opened a school in Afghanistan.

The 37-year-old actress has funded the girls only educational establishment - which caters to between 200 and 300 students - just outside of Kabul and hopes it will be the first of many schools she sets up.
Angelina plans to fund more schools by selling her own self-designed accessories collection, the Style of Jolie, to retail stores for the first time with 100 per cent of the profits going to her new foundation, The Education Partnership for Children of Conflict.
She told E! News: 'Beyond enjoying the artistic satisfaction of designing these jewels, we are inspired by knowing our work is also serving the mutual goal of providing for children in need.'
The United Nations Goodwill Ambassador is renowned for her charity work and last year was left in tears after visiting a Syrian refugee camp where she delivered a speech portraying her 'concern' at the situation there.
She said: 'I am very concerned, the world is very concerned. What is very heartbreaking is when Syrian people ask you why you think no one is able to find a solution for them.
'What they described on the ground, hearing it from them is so horrific. When you meet so many innocent people and civilians, the people of Syria are asking who is on their side, 'Who is going to help us as the months go on?''


Angelina Jolie opens school in Afghanistan






افتتحت النجمة الأميركية أنجلينا جولي مدرسة للبنات في أفغانستان بتمويل منها، وهذه هي المدرسة الثانية التي تمولها النجمة في هذا البلد الذي مزقته الحرب، فيما لا تزال تخطط لتمويل مزيد من المدارس من عائدات مجوهرات ساهمت في تصميمها، وسيتم بيعها هذا الأسبوع، وفقاً لما نشره أمس موقع (إي نيوز) المتخصص في أخبار المشاهير.
وأضاف الموقع أن أنجلينا جولي سفيرة النوايا الحسنة بالمفوضية العليا لشؤون اللاجئين التابعة للأمم المتحدة مولت مدرسة ابتدائية للبنات في منطقة خارج العاصمة الأفغانية كابول تقطنها أغلبية من النازحين، تضم ما بين 200 و300 فتاة.
وكانت جولي مولت أيضا مدرسة للبنات في شرق أفغانستان، افتتحت في 2010 بحسب ما ذكرته المفوضية العليا لشؤون اللاجئين.
وأورد موقع (إي نيوز) أن أنجلينا تعتزم تمويل المزيد من المدارس من خلال بيع خط مجوهرات "موضة جولي" الذي ساهمت في تصميمه مع صانع المجوهرات روبرت بروكوب الذي صمم خاتم خطبتها من النجم السينمائي براد بيت في أبريل نيسان 2012.


ليست هناك تعليقات: